VW Passat B8, Managerul clasei medii
Esti corporatist? Nu ai bani de Audi, BMW sau Mercedes? Vrei un feeling premium intr-o masina de volum? Eu iti recomand noul VW Passat B8! Lasand la o parte intro-ul demn de o emisiune tip teleshopping, Passat e o masina ce merita pomenita. Are multi admiratori, iar noua generatie nu vrea sa ii dezamageasca.
Design-ul exterior este mai matur ca niciodata, ajutat cu linii drepte ce inspira masivitate. Partea frontala este dominata de grila uriasa, ce se prelungeste de la un far la celalalt. Silueta, un pic cocosata, aminteste de Passat CC, iar spatele e simplu, iesind in evidenta doar stopurile cu tehnologie LED.
Interiorul este gri, sobru. Fiecare element pare a fi studiat si lucrat cu grija de catre un inginer iscusit. Pasagerii vor sta regeste pe scaunele ergoComfort si se vor bucura de spatiul mare, dar si de portbagajul de 586l. Si … cam atat. Nimic iesit din comun, doar conservatorismul tipic VW. Si propulsoarele sunt orientate catre un mers mai degraba cuminte si confortabil, ajutate desigur de suspensii, dar si de noua platforma modulabila MQB.
Dupa parerea mea motorul cel mai vandut in Romania va fi 2.0 tdi 150cp in combinatie cu transmisia cu dublu ambreiaj si 6 trepte DSG. Datele oficiale( 0-100 : 8,7s ; viteza max.:220km/h ; consum mediu : 4,1 ) arata ca motorul se va descurca admirabil si in oras, dar si la drum lung.
Opinia mea este ca acest propulsor impreuna cu tehnologiile de ultima generatie ca: 360 camera view, Trafic Jam Assist ( Lane Assist+Adaptive Cruise Control+Cutia DSG care permite masini sa franeze si sa accelereze autonom ), ecranul de 12,3′ Active Info Display ce inlocuieste instrumentarul de bord, farurile FULL LED sau scaunele ergoComfort oferite de Passat, il fac sa para premium si de aceea va ajunge in garajele multor manageri ce isi permit sa dea macar 22.523 de euro pentru versiunea de baza Trendline cu motorul 1.4 tsi de 125 cp si transmisia manuala cu 6 trepte.