Seat Leon X-Perience, un break deghizat bine intr-un SUV aventuros

Astazi va prezint „crossover-ul” iberic Seat Leon X-Perience, var al lui VW Golf Alltrack si Skoda Octavia Scout. Aceste trei masini sunt de fapt breakuri imbracate in „haine” de SUV, toate avand la baza platforma modulabila MQB si toate fiind pregatite sa transporte o familie, dar si sa abordeze terenuri accidentate. Suna cam complicat, nu?

Ei bine, nu si daca vorbim despre design pentru ca dintre aceste masini, X-Perience iese cel mai bine in evidenta. Da, stiu, e un Leon ST cu o garda la sol marita, dar asta nu inseamna ca nu este o aparitie cu o infatisare expresiva si sportiva. Ba mai mult, spre deosebire de un ST intalnim pe caroserie si niste plastice ce protejeaza masina cand vrei sa abordezi drumuri mai dificile. Alte lucruri pe care le poti observa sunt jantele diferite – putin mai mari – si farurile, care in varianta cu LED dau o impresie high-tech, ce completeaza ansamblul tineresc.

seat-xp-3

Ne-am lamaurit de faptul ca designerii care au conceput exteriorul au fost inspirati, dar ce facem cu cei care au gandit interiorul? Nu ma intelegeti gresit, singurul lucru care ma deranjeaza putin este sobritatea, care nu se leaga cu aura mai vesela a exteriorului. In rest, materialele folosite sunt bune, iar spatiul este foarte generos, cu un volum al portbagajului de 587 de litri sau 1.470 de litri cu bancheta rabatata. Practic, este acelasi interior ca la Leon ST, singurele diferente constand in tapiteria exclusiva si scaunele sport.

Fiind o masina destinata in special familiilor, X-Perience aduce pe lista de optionale o multime de sisteme de asistenta a soferului, dar si dotari ce ajuta la protectia pasagerilor. In afara de acestea, masina vine in standard cu un sistem mutimedia cu ecran tactil, iar optional si cu un sistem de navigatie. Alta dotare interesanta este SEAT Drive Profile, cu care poti sa adaptezi caracteristicile si comportamentul autovehiculului. Ai de ales intre modurile Eco, Normal, Sport sau Individual, acestea avand efecte asupra servodirectiei, acceleratiei si transmisiei DSG.

Cat despre motoare, acestea nu au puteri foarte variate, dar totusi pot satisface o plaja destul de larga de nevoi. Sunt disponibile 2 motoare diesel (TDI) si un motor pe benzina (TSI).

Motoarele diesel sunt 2.0 TDI 150 CP 4×4 M6 si 2.0 TDI 184 CP 4×4 DSG6. Ambele unitati ofera performante onorabile (TDI 150 CP – 0-100 in 8,7 sec. ; TDI 184 CP – 0-100 in 7,1 sec.) si consumuri declarate in jurul a 5 litri de combustibil la 100 de km parcursi.

Motorul pe benzina este 1.8 TSI 180 CP DSG6. Acesta ofera performante asemenatoare cu motorul de 184 CP diesel, doar consumul declarat fiind mai mare, adica 6,5 litri/100 km.

In cazul in care nu te multumesc aceste motoare si vrei o senzatie dinamica, dar si spatiu pentru familie, recomandarea mea este varianta Cupra al lui Leon ST, ce vine la pachet cu motorul pe benzina de 290 CP.

seat-xp-2

Dar daca totusi iti surade ideea de a achizitiona un X-Perience, trebuie sa stii si cateva lucruri legate de preturi. Cea mai ieftina varianta este cea cu motorul 2.0 TDI 150 CP, ce are un pret standard de 24.115,20 euro cu TVA. Daca adugi ceva optionale astfel incat sa obtii o masina echipata bine, vei ajunge aproape de suma de 30.000 euro, care se claseaza cam la acelasi nivel cu cel al competitorilor sai (VW Golf Alltrack, Skoda Octavia Scout si Volvo V40 Cross Country).

In concluzie, Seat Leon X-Perience este un break deghizat bine in SUV, ajutat de garda la sol marita si sistemul de tractiune integrala permanenta. Este o alternativa buna pentru o familie si ofera performante onorabile pe toate felurile de drumuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *