Citroen C1, mașina care înlocuiește monotonia cu veselia

Deviza lui Citroen C1 este City Hero și nu degeaba! Printre blocurile gri și mohorâte, mica mașină cu origini franceze se remarcă ușor, înlocuind ca un erou monotonia cu veselia. Am analizat-o îndeaproape la SAB 2016, iar acestea sunt lucrurile pe care le-am observat.

Designul citadinei franțuzești inspiră energie și prospețime. Partea frontală seamănă mult cu un chip zâmbitor, acest aspect fiind accentuat, în egală măsură, de către blocurile optice duble și spoilerul stilizat interesant. Ca orice mașină mică care se respectă, C1 dispune atât de o caroserie în 3 uși, cât și de una în 5 uși, pentru ambele variante existând chiar și opțiunea unui acoperiș textil retractabil. De asemenea, posibilitățile de personalizare sunt nenumărate, existând 8 culori exterioare ce pot fi asortate cu mai multe nuanțe pentru acoperiș, dar și cu jante de 14 și 15 inch. La capitolul elementelor care atrag atenția, trebuie să amintesc stâlpii negri ai parbrizului ce asigura trecera armonioasă de la acesta la geamurile laterale și hayonul portbagajului, realizat în totalitate din sticla.

c1-colaj

Interiorul are o înfățisare drăgălașă și colorată, ce m-a atras prin simplitate. Materialele folosite nu sunt de o calitate superioară, însă impresia pe care mi-o lasă tot ansamblul interior este una plăcută. Spațiul la bord este restrâns, chiar dacă inginerii Citroen au făcut tot posibilul să îl organizeze mai bine decât la generația anterioară. Cât despre dotări, trebuie să știi că încă de la primul nivel de echipare – FEEL – ai parte de o mașină decentă, chiar dacă opțiuni ca limitatorul de viteză și sistemul audio cu ecran de 7 inch vin doar pe celălalt nivel de echipare – SHINE -.

Pentru noul Citroen C1 este disponibil motorul în 3 cilindri 1.2 VTi de 82 de cai putere. Când vine vorba de performanțe, mica unitate pe benzină nu dezamăgește deloc, dovedindu-se a fi chiar foarte vioaie. Datele oficiale spun că 0-100km/h se întâmplă în 11 secunde, iar consumul mediu este de 4,3 l/100km. În afară de acesta mai există un agregat de 68 de cai putere, care este mai ieftin, dar mai puțin performant. c1-colaj2

Prețurile încep de la 10.788 de euro cu TVA pentru varianta cu motorul de 68 de cai putere și echiparea FEEL, dar pot ajunge până la 13.788 pentru varianta cu motorul de 68 de cai putere, nivelul de echipare SHINE, transmisie fără ambreiaj ETG și Airscape (plafonul textil retractabil). Față de principalii competitori (Hyundai I10, Kia Picanto, Skoda Citigo, VW up!), C1 nu prezintă diferențe mari de prețuri, păstrându-se în plaja de 8.000-12.000 de euro pentru echipări decente și echilibrate.

Concluzia este simplă: pentru a ieși în evidență în oras nu ai nevoie neapărat de un Smart sau un MINI. Te poți baza la fel de bine pe un Citroen C1, o mașină cu spirit tânăr, dotări bune și un preț decent.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *