Ford și curentul electrificării: Noul Kuga a fost prezentat și aduce trei tipuri de motorizări hibride
Amsterdam, aprilie 2019. Ford prezintă noua generație Kuga. Predecesorul său a fost un best-seller în Europa, fiind comercializat în peste 153.000 de unități numai anul trecut, devenind astfel al treilea cel mai bine vândut automobil al producătorului american, după Fiesta și Focus.
Ce aduce noul SUV? Un design modificat, tehnologii de ultimă generație, dar și o gamă generoasă de motorizări, cu trei agregate hibride disponibile.
La nivel estetic, Kuga are acum o siluetă schimbată în totalitate, apropiindu-se de forma celorlalte modele ale constructorului. Capota este acum mai lungă, linia plafonului coboară mai mult în partea din spate, luneta este mai înclinată, iar majoritatea elementelor caroseriei au fost schimbate: de la spoilere, până la blocuri optice. Nu în ultimul rând, o altă transformare semnificativă este reprezentată de netezirea, rotunjirea și alungirea muchiilor, observându-se o linie „umflată” deasupra mânerelor portierelor, ce îmi aduce aminte, aproape nesimțitor, de Porsche Macan.
Cu siguranță, interiorul nu-ți poate provoca vreun atac de cord. Aspectul este în mare parte împrumutat de la noul Focus, la fel cum sunt și majoritatea tehnologiilor disponibile. Spațiul, în schimb, se promite a fi generos cu toți familiștii care vor cumpăra Kuga. Știm deja, SUV-ul american a crescut în dimensiuni, are un ampatament mai mare cu 2 centimentri, scaunele din spate pot glisa, iar portbagajul se anunță a avea dimensiuni mai ample decât actuala generație, dar și hayon acționat electric. Una peste alta, un punct forțe în zona de confort și ergonomie pentru Ford.
Cele mai importante dotări oferite pe noul Kuga sunt sistemul de infotainment SYNC 3, ce va funcționa pe un touchscreen de 8 inch poziționat central, deasupra gurilor de ventilație și instrumentarul de bord digital, cu diagonală de 12,3 inch. Pentru iubitorii de muzică, Ford pune pe lista de opționale un sistem audio B&O cu 10 difuzoare și putere totală de 575 W.
Totodată, merită menționată și multitudinea de tehnologii dedicate siguranței, printre care se regăsesc: funcție pentru detectarea pietonilor și a bicicliștilor, sistem pentru păstrarea benzii de rulare, monitorizarea unghiului mort, cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go, sistemul Park Asist, dar și un Head-Up Display. De asemenea, pentru prima dată, Ford va introduce pe noul Kuga serviciul FordPass Connect. Acesta, cu ajutorul unei aplicații pentru smartphone, va putea fi folosit la planificarea rutelor, vizualizarea statusului mașinii (nivel de combustibil, ulei, controlul sistemului de alarmă), încuierea și descuierea ușilor de la distanță.
Poate una dintre cele mai importante schimbări s-a produs în gama de propulsoare. Curentul electrificării își face simțită prezența și în curtea Ford, astfel SUV-ul american va avea disponibile versiuni mild-hybrid, plug-in hybrid (care se încarcă la priză), dar și hibrid standard (”self-charging hybrid”, dacă vrei să sune mai pompos). Așadar, motorizările oferite pe noul Ford Kuga vor fi:
- Plug-in Hybrid; motor de 2.5 litri pe benzină, împreună cu un motor electric, sistemul dezvoltând 225 de cai putere. Producătorul anunță o autonomie în modul full-electric de 50 de kilometri, iar consumul mediu mixt ajunge la 1.2 litri/100 de kilometri.
- Hibrid standard; motor pe benzină de 2.5 litri, un motor electric, totul conectat la o transmisie automată.
- Mild-Hybrid; EcoBlue Hybrid este echipat cu motorul de 2.0 litri diesel de 150 CP și un sistem electric de 48 V.
- Diesel; EcoBlue de 1.5 litri și 120 de cai putere sau EcoBlue de 2.0 litri și 180 de cai putere.
- Benzină; EcoBoost de 1.5 litri și 120 sau 150 de cai putere, cu tehnologie pentru dezactivarea unui cilindru.
Producția noului Ford Kuga se preconizează a începe la finele acestui an. Până atunci, americanii vor lansa și noul Ford Puma, al doilea model care va fi produs la fabrica din Craiova, alături de Ecosport.