Schimbare de filozofie: A treia generație BMW Seria 1 aduce o platformă nouă cu roți motrice față și o creștere semnificativă a spațiului interior
BMW a prezentat noul Seria 1. Primele două generații au fost produse în peste 1,3 milioane de exemplare, dovedindu-se destul de populare, în special pe bătrânul continent. A treia generaţie a modelului vine cu o schimbare de filozofie și oferă semnificativ mai mult spaţiu interior decât predecesorul său, schimbări în design-ul exterior, dar și noua arhitectură cu tracţiune faţă a producătorului german. Pasagerii din spate sunt principalii beneficiari, astfel noul Seria 1 pare că „s-a maturizat”, încercând să se apropie mai mult de tinerii familiști.
Noua compactă BMW este disponibilă doar ca model cu cinci uşi și este mai scurtă cu cinci milimetri decât predecesorul său, având o lungime de 4.319 milimetri. În ceea ce priveşte lăţimea – acum de 1.799 milimetri, aceasta a crescut cu 34 de milimetri, în timp ce înălţimea – 1.434 mm – este mai mare cu 13 milimetri. Măsurând 2.670 de milimetri, ampatamentul este mai scurt cu 20 de milimetri decât cel al modelului din a doua generaţie.
Toate aceste schimbări în proporțiile mașinii, dar și faptul că acum dispune de tracțiune față, determină mai multe transformări și la nivelul aspectului. Astfel, în zona frontală se remarcă capota mai scurtă și montanții A mai înclinați decât la generația anterioară. Grila specifică BMW are, precum în cazul celorlalte modele nou lansate, dimensiuni mai mari, iar conturul așa numiților ”rinichi” se unește la mijloc. Din lateral, Seria 1 semăna destul de mult cu BMW X2, asta datorită formei și arcuirii geamurilor. Partea din spate aduce un design sportiv, cu un spoiler generos și stopurile LED în formă de ”L” specifice mărcii.
La interior s-au produs, de asemenea, câteva schimbări importante. Astfel, design-ul a fost actualizat, iar bordul preia multe dintre elementele disponibile pe noul Seria 3. Regăsim majoritatea tehnologiilor de ultimă generație din gama BMW, printre care Live Cockpit Professional, un Head-Up Display color, dar și sistemul de infotainment, ce poate fi utilizat prin controler, touch, comanda vocală sau gesturi. De pe modelele mai mari au fost împrumutate și sistemele de siguranță, printre care amintim Active Cruise Control cu funcția Stop&Go, Collision and Pedestrian Warning cu funcția City Braking, pachetul Driving Assistant, dar și Parking Assistant.
Noul Seria 1 se face remarcat și printr-o creștere semnificativă a spațiului interior. Astfel, BMW oferă mai multe cifre notabile din care aflăm că spațiul la genunchi pentru pasagerii din spate a crescut cu peste 3 centimetri, iar la cap cu aproximativ 2 centimetri. Conducătorul auto și pasagerul din dreapta nu sunt uitați, așa încât ei primesc în plus peste 4 centimetri la nivelul umerilor. Portbagajul a crescut și el – cu 20 de litri – ajungând acum la o capacitate de 380 de litri, similară cu cea disponibilă pe Volkswagen Golf 7. Nu în ultimul rând, în premieră pentru Seria 1, îți vei putea comanda de pe lista de opționale și hayonul acționat electric.
Cea mai importantă schimbare a celei de-a treia generații a compactei germane este și cea care aduce cele mai mari controverse, și anume debutul noii arhitecturi cu tracțiune față. Producătorul promite că mașina va râmane la fel de #funtodrive, fapt pentru care inginerii au împrumutat sistemul de control al tracțiunii de pe i3s, acesta fiind asistat de BMW Performance Control. Cu ajutorul acestui sistem, noul Seria 1 va fi mai agil prin frânarea inteligentă a roții din interiorul virajului. Tot pentru un comportament dinamic, cel mai mic BMW va avea o structură mai rigidă, dar și o suspensie adaptivă pe lista de opționale (cu doua setări – Confort sau Sport).
La momentul lansării, de la evenimentul #NEXTGen, 25-27 iulie, noul Seria 1 va fi disponibil cu două motoare pe benzină și trei diesel. Astfel, unitățile pe benzină vor fi:
- 118i – 1.5 litri cu 140 de cai putere, disponibil împreună cu o transmisie manuală cu șase trepte sau una Steptronic cu dublu ambreiaj și șapte trepte
- M135i xDrive – 2.0 litri cu 306 cai putere cuplat la transmisia Steptronic Sport cu dublu ambreiaj și opt rapoarte (0-100 km/h în 4,8 secunde și viteza maximă de 250 de km/h)
Cei care preferă agregatele diesel vor putea alege unul dintre următoarele:
- 116d – 1.5 litri cu 116 cai putere, disponibil împreună cu transmisia manuală cu șase trepte sau cea Steptronic cu șapte trepte
- 118d – 2.0 litri cu 150 de cai putere, ce poate fi cuplat, opțional, și la cutia Steptronic Sport
- 120d xDrive – 2.0 litri și 190 de cai putere, ce vine în echipare standard cu transmisia în opt rapoarte