Noul Mercedes-Benz GLE Coupe, surplus de opulenta
Va prezint noul Mercedes-Benz GLE Coupe, primul competitor adevarat pentru BMW X6. Daca va intrebati de la ce vine GLE, trebuie sa va explic. Mercedes a schimbat numele SUV-urilor sale, astfel incat, de acum vom intalni denumirile: GLA (care a ramas la fel), GLC (in loc de GLK), GLE (in loc de ML) si aceasta varianta coupe al lui GLE.
Design-ul este expresiv si agresiv, cu o linie a plafonului foarte inclinata in spate. Partea frontala este dominata de grila uriasa cu o sigla pe masura, dar si de spoilerele cu decupaje proeminenete. Si sa nu uitam de capota mare cu muchii reliefate. In lateral ies in evidenta liniile drepte, pragurile, consolele scurte (pentru o masina atat de mare) si jantele impresionante. Spatele are si el un design spectaculos, dar parca ceva e in neregula cu forma lui. Cred ca avea nevoie de o silueta un pic mai atletica, mai agresiva, ca la partea din fata.
Interiorul este exculsivist, combinand design-ul sportiv de coupe, cu unul mai elegant de SUV. Aflandu-te intr-un Mercedes, materialele nu pot fi altfel decat de cea mai buna calitate, iar tehnologiile sunt alese astfel incat sa sporeasca confortul. De exemplu, pe lista de dotari regasim ionizare aer interior, scaune climatizate, lumina ambientala, sistem audio Bang & Olufsen cu 14 difuzoare sau siteme de asistenta ca DISTRONIC PLUS si PRE-SAFE. Cat despre spatiu interior, acesta este bun (contrar asteptarilor pe care le ai cand te uiti la forma masinii), iar portbagajul are 650 de litri.
Gama de motorizari este alcatuita din 5 unitati pe benzina si una diesel.
Propulsorul diesel este 350 d 4MATIC de 258 cp si se vinde doar impreuna cu transmisia automata 9G-TRONIC. Acesta ofera performante onorabile (0-100 in 7 sec. , vit. Max. 226km/h) si un consum mediu, dupa datele oficiale, de 7,2l%.
Propulsoarele pe benzina sunt 400 4MATIC de 333cp, 450 4MATIC de 367 cp, 500 4MATIC de 455 cp, AMG 63 4MATIC de 557 cp si AMG 63 S 4MATIC de 585 cp. Motoarele de pe versiunile AMG sunt cuplate la transmisia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC, iar celelalte sunt cuplate la cutia automata 9G-TRONIC. Toate aceste unitati ofera performante impresionante si consumuri medii declarate in jurul a 10l%.
Preturile sunt pe masura acestui „dinozaur”. Varinata 350 d porneste de la 68.100 de euro cu TVA, iar varianta AMG 63 S 4MATIC de la 128.220 de euro cu TVA. Desigur, iti poti configura masina dupa bunul plac. Eu iti spun doar ca o varianta diesel cu putine optionale depaseste cu putin 75.000 de euro, iar, spre exemplu, o varianta cu motorul pe benzina de 455 cp si optionale din belsug ajunge sa coste pana la 115.000 de euro.
In concluzie, Mercedes GLE Coupe este o masina cu adevarat impunatoare, exclusivista si nu in ultimul rand este o alternativa ce pare mai orientata spre confort pentru BMW X6.