VW Golf GTE, hibridul poporului
Astazi voi vorbi despre ceva mai special: masinile hibride. Mai exact o sa va prezint noul Volkswagen Golf GTE. In Romania, masinile hibride si cele electrice nu sunt foarte apreciate din cauza infrastructurii care lasa de dorit si a pretului de achizitie mai mare fata decat cel al masinilor cu motoare conventionale. De aceea, nu multi producatori ofera spre vanzare acest tip de autoturisme in tara noastra, astfel incat faptul ca VW a ales sa includa in oferta e-Golf, Golf GTE si e-Up! e un lucru putin neobisnuit, dar totusi foarte bun.
Inainte sa incep, voi raspunde la intrebarea: „Ce sunt masinile hibride?„. De obicei un autoturism este propulsat de un singur motor cu combustie, fie pe benzina, fie pe motorina (diesel). Daca vorbim despre masinile hibride, acestea au mai multe siteme de propulsie, in cazul nostru un motor termic (pe benzina) si unul electric. Unii producatori au o alta abordare si produc automobile electrice cu range extender, adica folosesc motorul termic doar pentru incarcarea bateriilor a caror energie propulseaza masina. Un exemplu bun ar fi BMW I3, care in varianta cu range extender foloseste un motor de motocicleta de 0.6 litri care incarca bateriile.
Avantajele automobilelor hibride
De departe in capul listei avantajelor sta consumul scazut de carburant si implicit costurile mici de deplasare. Spre exemplu VW promite pentru GTE un consum de numai 1,5 l/100km. Alt avantaj important ar fi faptul ca masina polueaza mult mai putin decat una conventionala. In cazul lui GTE sunt declarate emisii de doar 35g CO2/km. Un alt lucru bun pe care il vor aprecia in special pasagerii este faptul ca, mai ales in modul full electric, masina e mult mai silentioasa.
Dezavantajele automobilelor hibride
Cel mai mare dezavantaj este pierderea ceva mai rapida din pretul de revanzare al masinii. Acest fenomen se intampla din cauza faptului ca apar tehnologii noi mult mai performante, dar si din cauza invechirii bateriilor. Un alt dezavantaj notabil ar fi pretul care este putin cam mare pentru piata din Romania.
Acum ca am vorbit despre masinile hibride in general, sa trecem la VW Golf GTE. In premiera, voi incepe cu capitolul preturi, deoarece acesta este unul dintre cele mai importante, mai ales pentru un potential cumpararor. Pretul de baza este de 36.086,40 euro cu TVA, adica cu 6.500 de euro mai mult fata de pretul de baza al unui GTI Performance cu DSG. In cazul in care te indragostesti de cateva optionale, pretul ajunge in zona sumei de 42.000 de euro. Este un pret destul de mare, mai ales cand te gandesti ca bonusul de la stat nu te va ajuta prea mult. Acesta are o valoare de doar 5.000 de lei, dar totusi poate fi cumulat cu un tichet rabla.
Ce primesti de acesti bani? Un 1.4 TSI si un motor electric ce dezvolta impreuna 204 CP si 350 Nm. Asta inseamna 0-100 în 7.6 secunde si o viteza maxima de 222 km/h. Autonomia declarata este de 939 km (consumul e cel amintit mai devreme: 1,5l/100km) sau 50 km in modul full electric, deci destul pentru a merge la serviciu cu emisii 0.
Ne-am lamurit de faptul ca primesti o masina performanta si eficienta. Dar asta nu e tot. Design-ul exterior este foarte asemanator cu cel al unui GTI. Singurele diferente sunt spoilerele restilizate, jantele si elementele albastre de pe caroserie (la GTI erau rosii), albastrul reprezentand un fel de „semnatura” ECO a gamei VW. In rest nu prea gasesti alte lucruri care sa iti atraga atentia, poate doar blocurile optice cu design interesant.
La interior se repeta aceeasi poveste. Totul arata ca intr-un GTI, singura diferenta fiind reprezentata de cusaturile albastre. Cand am spus tot m-am referit inclusiv la lucrurile sportive de pe un GTI, adica pedalier, volan sport si scaune sport, dar si la materialele de calitate pe care le regasesti in aproape orice VW. Cat despre spatiu, aceste este identic cu cel al unui Golf obisnuit.
In concluzie, daca crezi ca nu exista posibilitatea de a convietui cu o masina electrica, poti incerca una hibrida. Tot vei calatori cu un sentiment bun ca ajuti la protejarea mediului inconjurator.