Impresiile jurnaliștilor englezi, francezi și germani după ce au condus noul Ford Fiesta, mașină ajunsă de curând și în România

Pe tot mapamondul, dar în special în Europa, Ford Fiesta este un bestseller. Ultima generație, lansată vara aceasta, are menirea de a continua istoria vânzărilor record, venind pe piață cu un pachet interesant, îmbunătățit față de generația anterioară. Totuși, rămâne citadina Ford aceeași mașină #funtodrive, bună la toate, care a scos banii din buzunarele a peste 18 milioane de oameni, care au cumpărat o Fiesta de-a lungul celor 41 de ani de existență? Ei bine, am căutat răspunsul în review-urile unor mari publicații auto, TopGear.com (Marea Britanie), Auto-motor-und-sport.de (Germania) și Autonews.fr (Franța) și am comparat impresiile despre design și modul în care se conduce ale jurnaliștilor de acolo.

Design exterior

Atât francezii, cât și englezii au remarcat faptul că noul Ford Fiesta nu s-a schimbat prea mult la exterior. Cei de la Autonews au observat că spatele mașinii are un design ușor modificat, stopurile fiind așezate acum orizontal. Francezilor le-a mai plăcut și design-ul grilei din partea frontală, care seamănă cu cea de la generația anterioară, dar face din Fiesta o mașină ușor de recunoscut pe stradă. Totuși, acestea nu pot fi considerate schimbări majore. De aceea, jurnaliștii TopGear au ținut să precizeze că, fiind o mașină de succes, este justificat faptul că de 8 ani Fiesta nu a avut parte decât de modernizări, nefiind vorba de nicio schimbare totală de stil.

Ford_Fiesta_Titanium_interior

Design interior

Cât despre interior, aici modificările față de generația anterioară sunt mai radicale, lucru evidențiat de cele trei publicații. TopGear spune că la interior s-a produs marea schimbare, toate privirile fiind ațintite asupra noului ecran de 8 inch. Jurnaliștii Autonews specifică faptul că unul dintre cele mai mari minusuri ale generației anterioare de Fiesta era ecranul mic de navigație și planșa de bord, așa că schimbarea lor se dovedește bine-venită. Totuși, completează cei de la TopGear, ecranul mai mare face ca gurile de ventilație să fie așezate deranjant de jos. Pe de altă parte, jurnaliștii Auto-motor-und-sport văd partea plină a paharului și evidențiază calitatea ecranului, care este foarte strălucitor, dar și ușurința cu care poate fi folosit sistemul de infotainment. Un mare plus! De asemenea, tot nemții mai precizează faptul că noua generație de Fiesta aduce până la 15 sisteme avansate de asistență a soferului, care își primesc informațiile de la 2 camere, 3 radare și 12 module cu ultrasunete.

Mai departe, jurnaliștii Autonews au fost mai atenți la spațiul interior, care acum este mai generos, portbagajul având capacitatea de 313 litri. Această valoare este mai mare decât la Renault Clio (300 de litri), dar mai mică decât la Seat Ibiza (355 de litri). Ultimul aspect important, remarcat chiar de către francezi este faptul că atmosfera și finisajele de la interior se schimbă în funcție de modelul ales. Spre exemplu, pe echiparea Titanium avem parte de inserții lucioase, pe ST-line de un volan sportiv, drept în partea inferioară, iar pe Vignale de piele cusută.

Cum se conduce

Impresiile jurnaliștilor după ce au condus noul Ford Fiesta duc către aceeași idee: mașina a rămas la fel de #funtodrive, însă a devenit mai confortabilă. Toate motoarele sunt echilibrate și, după cum spun cei de la TopGear, modelul ST-line este „sigur pe el”, unitatea 1.0 Ecoboost de 140 de cai putere având destule resurse cât să ofere senzații sportive celui aflat la volan. Tot britanicii mai spun că variantele Titanium și Vignale sunt ceva mai confortabile, până și zgomotul provocat de vânt fiind mai greu perceptibil în habitaclu. Același lucru a fost remarcat și de cei de la Auto-motor-und-sport care consideră faptul că suspensia noii generații este mai echilibrată și mai confortabilă decât la ultimul model. De asemenea, francezii evidențiază și ei faptul că există câteva schimbări majore față de generația precedentă, mașina simțindu-se mai robustă, dar și mai confortabilă.

2017_Ford_Fiesta_Titanium_Wave_Blue-spate

Ford Fiesta în România

Acestea au fost impresiile jurnaliștilor din Franța, Marea Britanie și Germania despre cum arată și cum se conduce noul Ford Fiesta. Ei bine, dacă te-au convins, trebuie să știi că micuța citadină este deja disponibilă în România, însă, pentru moment, doar în echipările Trend și Titanium. Are un preț de pornire de 11.900 de euro în echipare Trend (3 uși), cu motor de 1.1 si 70 de cai putere. Desigur, dacă vrei o variantă mai potentă și mai bine echipată va trebui să scoți din buzunar mai mulți bani, astfel pentru o mașină cu motorul de 1.1 de 85 de cai putere și echiparea Titanium (3 uși) vei plăti 14.900 de euro. Cea mai scumpă variantă, în echipare Titanium și cu motorul diesel 1.5 TDCi de 120 de cai putere, costă 18.250 de euro.

Ce variantă aș alege eu

Nu e nici prea prea, nici foarte foarte. Dacă mă întrebi pe mine, cea mai echilibrată variantă de Fiesta este cea cu motorul de 1.0 Ecoboost și 100 de cai putere împreună cu echiparea Titanium. Chiar dacă am ca argument doar datele tehnice.

1.0 EcoBoost (100 CP (74 kW)) Start-Stop:

Euro VI

Transmisie M6

Putere maximă (CP (Kw)) – 100 (74)

Cuplu motor (Nm) – 170

Emisii CO2 (g/km) – 97

Urban – 5.4

Extra urban – 3.6

Mixt – 4.3

Viteză maximă (km/h) – 183

0-100 km/h (sec) – 10.5

Preț cu TVA (3 uși) – 15.650 euro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *