Noul Volvo XC40. Cu ce m-a impresionat câștigătorul trofeului Mașina Anului 2018 în Europa

SUV-urile sunt la mare căutare zilele acestea. În 2017 am văzut o mulțime de lansări – de la BMW X2 și Range Rover Velar, până la mult mai accesibilul Duster. Și, tocmai pentru că acest segment este în plină ascensiune, Volvo trebuia să aducă ceva nou pe piață pentru a își putea continua lupta cu rivalii germani. Așa s-a născut noul Volvo XC40.

Așadar, XC40 este un SUV compact, cu un interior ergonomic și un design exterior modern, puțin mai nonconformist decât ne-au obișnuit designerii suedezi. Astfel, Volvo a aplicat o rețetă parcă tot mai întâlnită zilele acestea, însă a reușit o performanță deosebită, SUV-ul de clasă mică al constructorului din Goteborg fiind desemnat Mașina Anului 2018 în Europa. Dar, mai bine să vedem caracteristicile noului Volvo XC40:

Volvo-XC40-2

 

În primul rând, design-ul exterior – este, în opinia mea, foarte reușit. Minimalist, cu o atenție sporită la detalii, aproape că îmi aduce aminte de o piesă de mobilier Ikea. Mașina inspiră tinerețe prin toate elementele caroseriei – blocurile optice cu semnătura de lumini consacrată a celor de la Volvo, muchiile drepte de pe fețele de uși sau plafonul în culoare contrastantă (disponibil, într-adevăr, doar în echiparea R-Design).

„Această mașină are un caracter puternic. Din prima zi m-am referit la ea ca la <<Micul robot robust>>. E vorba despre atitudinea, aspectul și caracterul lui jucăuș.” – Ian Kettle – Lead Exterior Design, declarație găsită pe site-ul producătorului

Volvo-XC40-interior

Design-ul interior – este la fel de minimalist. Detalii frumoase, materiale de calitate superioară și o mulțime de tehnologii de ultimă generație poți găsi la interiorul noului XC40. Ai parte de scaune confortabile, o poziție înaltă de condus, la fel ca în orice alt SUV, dar și spațiu generos pentru pasageri. Cât despre atmosfera de la bord, ea este identică cu cea pe care o regăsești și în celelalte modele din noua generație Volvo: relaxantă, aerisită.

Pentru a-ți face viața mai ușoară, cei de la Volvo au implementat o serie de funcționalități. Astfel, în interiorul noului XC40 se găsesc spații uriașe de depozitare în uși (obținute prin mutarea difuzoarelor de pe uși în colțurile bordului), un coș de gunoi și un spațiu ce permite așezarea unui pachet de șervețele în cotieră și un spațiu sub panoul de bord în care îți poți încărca wireless telefonul.

Volvo-XC40-interior2

Portbagajul este destul de încăpător, având o capacitate de 479 de litri. Mai mult, poți opta și pentru opțiunea unui hayon acționat electric, prin mișcarea piciorului sub bara spate.

Tehnologiile de ultimă generație sunt prezente peste tot în habitaclul noului XC40.

Începând de la ecranul tactil din partea centrală, acesta este foarte prietenos cu utilizatorul, având controale intuitive și semănând foarte mult cu o tabletă. El oferă și posibilitatea de a face screen mirroring prin intermediul serviciilor Apple CarPlay și Android Auto. Cât despre sistemul audio, „vârful de gamă” este reprezentat de un Harman Kardon Premium Sound cu 13 difuzoare.

Mai departe, pentru că vorbim despre un Volvo, trebuie să amintim și despre tehnologiile ce țin de siguranța pasagerilor. Astfel, noul XC40 oferă asistent de unghi mort, asistent de menținere a benzii de rulare, dar și City Safety, un co-pilot care identifică vehicule și pietoni, avertizându-te dacă o coliziune este iminentă. În cazul în care nu reacționezi la timp, mașina va acționa automat pentru putea evita coliziunea. Cel mai nou SUV Volvo nu a fost testat încă de Euro NCAP, însă sunt șanse destul de mari ca acesta să obțină cinci stele.

Deocamdată, pentru noul XC40 sunt disponibile 2 motorizări: una diesel, și una pe benzină.

Versiunea cu motor diesel D4 – 2.0 litri și 190 de cai putere are un preț de pornire de 40.837 de euro in echiparea Momentum sau 43.997 de euro în echiparea R-Design. Cât despre motorizarea pe benzină T5 – 2.0 litri și 250 de cai putere, aceasta are un preț de pornire de 43.099 de euro în echiparea Momentum, respectiv 46.223 de euro în cazul echipării R-Design.

Motorizarea T5 are un preț mare, însă și performanțele sunt pe măsura așteptărilor, XC40 accelerând de la 0 la 100 de km/h în doar 6,5 secunde. Aceasta este una dintre cele mai bune cifre din segmentul în care noul Volvo se află în concurență cu Mercedes GLA, Audi Q3, BMW X1 și Jaguar E-Pace.

Indiferent de motorizare, noul Volvo XC40 vine echipat cu transmisie automată cu 8 trepte și tracțiune integrală.

Volvo-XC40--spate

Ce mi-a plăcut la noul Volvo XC40:

• Design-ul exterior tineresc și sportiv

• Interiorul practic și ergonomic

Ce nu mi-a plăcut la noul Volvo XC40:

• Prețul piperat. În versiunea de bază, XC40 este mai scump decât Jaguar E-Pace (38.080 de euro pentru motorul diesel de 180 de cai putere), Audi Q3 (39.798 de euro pentru motorul diesel de 184 de cai putere) și Mercedes GLA (39.121 de euro pentru motorul diesel de 177 de cai putere).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *