Peugeot 208 se transformă. Noua generație aduce noutăți în materie de design și tehnologie, dar și o versiune electrică
Noul Peugeot 208 este aici. Citadina vine acum cu un design împrumutat de la 508, noi tehnologii, dar și o versiune electrică cu autonomie de 340 de kilometri.
Peugeot 208 a fost dezvăluit înainte de Salonul Auto de la Geneva, ce se va desfășura între 7 și 17 martie. Subcompacta își propune să revoluționeze segmentul, prezentând o mulțime de noutăți, atât din punct de vedere al design-ului, cât și atunci când vorbim despre tehnologie.
Mașina este proiectată pe noua platformă Common Modular Platform (CMP), fapt care a permis limitarea emisiilor de CO2, dar și îmbunătățirea confortului. Astfel, greutatea noului model este cu circa 30 de kilograme mai mică – în funcție de motorizare, iar aerodinamică a fost îmbunătățită. De asemenea, francezii promit un ruliu mai redus, dar și o insonorizare mai bună decât la fosta generație. Cu o lungime de 4055 mm, o lățime de 1745 mm și o înălțime de 1430 mm, noul 208 este acum mai lat, mai lung, însă are o înălțime mai mică.
La capitolul aspect, Peugeot propune un design foarte asemănător cu cel al noului 508, utilizând muchii ceva mai ascuțite, dar și multe elemente sportive. Astfel, mașina arată mult mai bine decât generația anterioară, care nu îți putea insufla prea mult entuziasm, și se înscrie totodată pentru un loc fruntaș în segment din acest punct de vedere. Schimbările remarcabile sunt în partea frontală, care a fost total redesenată, primind o grilă nouă, dar și faruri Full-LED cu o semnătură de lumini spectaculoasă.
La interior, noul 208 păstrează din ADN-ul fostei generații. Astfel, vei recunoaște instrumentarul digital de bord i-Cockpit, însă este de remarcat apariția unui ecran mai generos, poziționat pe bord și îndreptat spre șofer. Acesta va fi disponibil în trei variante – de 5 inch, 7 inch și 10 inch, și va oferi mai multe funcții, printre care Apple CarPlay și Android Auto, dar și posibilitatea de a-ți conecta telefonul printr-unul dintre cele 4 sloturi USB, inclusiv unul Type-C. De asemenea, va dispune și de navigație 3D de la TomTom, care va indica și condițiile de trafic în timp real.
Pe lista de opționale se vor regăsi și sistemele de asistență, cum ar fi Adaptive Cruise Control, Automatic Emergency Brake, Active Lane Keeping Assist, Driver Attention Monitoring, Traffic Sign Recognition sau Active Blind Spot Monitoring.
Noul Peugeot 208 aduce o gamă largă de motorizări. Astfel, vor fi disponibile trei variante ale motorului PureTech 1.2 benzină în 3 cilindri: 75 de cai putere, cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte, 100 de cai putere cu transmisie manuală în 6 trepte sau cutie automată cu 8 trepte și 130 de cai putere disponibil doar cu transmisia automată în 8 trepte. Totodată, subcompacta va mai putea fi achizitonată și împreună cu motorul diesel BlueHDI de 1.5 litri și 100 de cai putere, disponibil cu transmisia manuală în 6 trepte.
Una dintre cele mai importante noutăți este reprezentată de versiunea full-electrică a noului 208. Aceasta va dispune de un motor de 136 de cai putere și de un acumulator de 50 kWh, ce va asigura o autonomie de 340 de kilometri (în ciclul de testare WLTP). Francezii promit cifre bune pentru această variantă a citadinei: 0-100 în 8,1 secunde, o viteză maximă de 150 de km/h, dar și posibilitatea de a încărca bateria până la 80% din capacitate în 30 de minute.
Noul Peugeot 208 va fi disponibil pe piață începând cu toamna acestui an, însă doritorii pot face deja rezervări on-line, pe site-ul dedicat, pentru toate versiunile.