Criza coronavirusului afectează industria auto. Marii producători își închid temporar fabricile, aproximativ 25.000 de angajați din România sunt trimiși în șomaj tehnic

În contextul pandemiei de coronavirus, tot mai multe fabrici de autoturisme din Europa și America de Nord își închid temporar porțile. Industria auto de pe bătrânul continent este pusă în mare dificultate de criza epidemiologică, iar sute de mii de angajați sunt trimiși în șomaj tehnic.

Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, a anunțat închiderea temporară a uzinelor europene – cele din Spania, Portugalia, Slovacia, Italia și ulterior Germania. Toate aceste întreprinderi produc pentru brand-urile Volkswagen, Seat, Audi, Porsche, Lamborghini și Ducati. De asemenea, Renault și-a închis încă de lunea trecută (16 martie) cele 12 fabrici din Franța, iar Grupul PSA (Peugeot, Citroen și Opel) a anunțat închiderea uzinelor din Franța, Spania, Polonia, U.K., Portugalia, Germania și Slovacia, până pe 27 martie. Și Fiat Chrysler, Honda, Ford, Toyota, Hyundai, Volvo sau Daimler au suspendat temporar producția la fabricile lor din Europa și America de Nord.

Toate aceste măsuri de închidere temporară a uzinelor, luate în contextul pandemiei de Covid-19, afectează și țara noastră, unde aproximativ 25.000 de angajați din industria auto intră în șomaj tehnic pentru următoarea perioadă. Automobile Dacia și Ford România suspendă temporar producția începând de joi, 19 martie, aceasta urmând a fi reluată începând cu data de 5 aprilie. Aceeași măsură a fost luată și de Pirelli Slatina, unul dintre cei mai mari angajatori din județul Olt, care își va închide porțile fabricii în perioada 23-31 martie.

Producătorul din Mioveni va trimite în șomaj tehnic aproximativ 13.500 din cei 14.000 de angajați, iar uzina Ford din Craiova nu va chema la muncă un număr de 6.000 de salariați. Pirelli trimite, de asemenea, 4.000 de angajați în șomaj tehnic, motivând decizia prin încetinirea cererii de pe piața auto. Toți angajații trimiși în șomaj tehnic vor primi o parte din salariu, conform contractului colectiv de muncă: 85% în cazul salariaților Dacia și respectiv 78% pentru cei ce lucrează la Ford și Pirelli.

Important de precizat este faptul ca în niciuna dintre cele trei fabrici: cea din Mioveni, cea din Craiova și cea din Slatina, nu există cazuri confirmate cu Covid-19, măsura de închidere temporară fiind una preventivă, pentru a asigura un grad cât mai ridicat de protecție a angajaților.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *