Noul Audi A4, aerul proaspat din segmentul mediu premium
De mult nu am mai vazut schimbari in clasa medie premium. De aceea, am fost entuziasmat sa aflu ca s-a lansat o noua generatie de Audi A4, mai exact a cincea, denumita B9. Intr-adevar, la prima vedere nu vei observa schimbari majore. Dar…
…Chiar daca forma a ramas aceeasi, de berlina simpla, designul a evoluat si arata mai matur. Inca de la grila hexagonala, tipica Audi (care a mai crecut in dimensiuni), pana la spatele sobru, toate liniile inspira sportivitate si in acelasi timp eleganta. Spoilerele au acum decupaje mai proeminente, iar blocurile optice sunt taiate mai agesiv. Si apropo de blocuri optice, farurile au disponibila tehnologie Matrix LED. Luminile de drum ale farurilor Matrix LED sunt alcatuite din 12 LED-uri ce iluminează cu ajutorul a trei reflectoare. Acestea pot fi pornite si oprite in functie de situatie, sau diminuate in 64 de trepte. Astfel, soseaua este iluminata optim, fara a deranja ceilalti participanti la trafic.
Interiorul e complet nou si seamana foarte mult cu cel al noului Q7. Intalnim linii elegante, dispuse orizontal, ce dau o senzatie de spatiu suplimentar, iar plansa de bord are acum un design mult mai minimalist. Scaunele sunt mai ergonomice, iar gama de volane a fost innoita. De asemenea, descoperim materiale de o calitate superioara, bine alese. Dimensiunile interiorului au ramas aceleasi ca la vechea generatie de Audi A4, iar portbagajul are 480 de litri.
Ca dotari interesante amintim farurile LED Matrix, Audi virtual cockpit (instrumentarul de bord digital cu un ecran LCD de 12,3″) sau Bang & Olufsen Sound System cu 3D Sound si 19 difuzoare.
In afara de design si dotari, nemtii au modificat masiv masina pe dedesubt. Se pare ca unul dintre cele mai urmarite aspecte a fost consumul scazut de combustibil. De aceea, Audi a creat o caroserie ce are un coeficient aerodinamic de doar 0.23, acesta fiind cel mai scazut din segment. In plus greutatea totala a fost redusa cu 120 kg fata de generatia anterioara.
Noul Audi A4 dispune de sapte motorizari, dintre care trei pe benzina (TFSI) si patru diesel (TDI) cu puteri cuprinse intre 150 cp si 272 cp.
Motoarele pe benzina sunt 1.4 TFSI 150cp ; 2.0 TFSI ultra 190cp si 2.0 TFSI 252cp. Cel mai ieftin este motorul de 150 cp. Daca va fi aleasa varianta cu transmisie S tronic, acest motor va consuma 4,9l%. Cat despre cel mai puternic motor pe benzina, acesta face 0-100km/h in 5,8s si atinge viteza mxima limitata electronic de 250 km/h.
Motoarele diesel sunt 2.0 TDI 150cp ; 2.0 TDI 190cp ; 3.0 TDI 218cp si 3.0 TDI 272cp. Cele doua unitati 2.0 TDI sunt diponibile si in varianta ultra, caz in care motorul de 150cp consuma doar 3,7l% si emite 95g CO2/km. Cat despre cel mai potent motor diesel, acesta ofera performante impresionante (0-100km/h in 5,3s si viteza maxima limitata electronic de 250km/h).
La capitolul preturi e mai complicat. Poti configura masina chibzuit, multumindu-te cu un motor mai putin puternic si cu optionale alese astfel incat sa obtii un pret final in jurul sumei de 40.000 de euro. Sau mai exista o a doua varianta in care alegi sa ai cele mai noi tehnologii pe masina, dar in care pretul nu mai suna asa bine si ajunge sa depaseasca suma de 70.000 de euro.
In concluzie, noul Audi A4 e o masina ce s-a schimbat mai mult decat pare la prima vedere si, nu in ultimul rand, e briza de aer proaspat de care avea nevoie segmentul mediu premium.