Opel Astra K, o compacta ireprosabila cu aspect si spirit tanar!
In segmentul compact, de mult supraaglomerat, e greu sa mai gasesti ceva care sa-ti sara in ochi, sa te impresioneze. Ei bine, Opel a reusit intr-o oarecare masura acest lucru cu noua Astra, care e pur si simplu ireprosabila, mai ales cand analizezi aspectele pe care majoritatea cumparatorilor le are in vedere. Am vazut-o la Salonul Auto de la Bucuresti si chiar m-a surprins placut.
In primul rand, are un design exterior foarte reusit, ce te atrage cu aspectul atletic (rar in clasa compacta) imbinat cu cateva linii si muchii mai fluide. E usor sa deosebesti o Astra datorita semnaturii de lumini. In spate regasesti stopuri cu tehnologie LED in forma de aripa, care subliniaza formele masinii, iar in fata ai parte de faruri IntelliLux LED.
Acestea includ 16 elemente LED separate, care reactioneaza in prezenta altor autovehicule reducand luminozitatea prin stingerea unor LED-uri. Astfel, conduci in siguranta si fara a-i deranja pe ceilalti participanti la trafic. In afara de acestea, pe caroseria masinii vei mai putea observa o multitudine de elemente interesante si atent lucrate, cum ar fi curbura din spate a acoperisului ce il face sa para aproape „plutitor” sau jantele frumoase din aliaj de 17″ si 18″.
In al doilea rand, are un interior regandit complet, ce acum iti da impresia ca apartine mai degraba unei masini premium. Materialele au fost imbunatatite, spatiul e mai generos, iar sistemele de infotainment IntelliLink sunt mai mult ca decente, avand diagonale de 7″ sau 8″(acesta dispune in standard de navigatie 3D).
Eu am butonat putin sistemul de top la SAB si am observat ca se misca exemplar, are un meniu destul de simplu si intuitiv, iar navigatia nu are intarzieri nedorite in calcularea rutelor. Si asta nu e tot. Noul Opel Astra dispune de scaune AGR ergonomice, ce au multiple posibilitati de reglare, functie de masaj, dar si ventilatie.
In afara de design, inginerii au schimbat mai multe elemente de ordin tehnic. Pentru a face fata normelor de poluare, s-a recurs la downsizing, tehnica la care Opel a refuzat sa apeleze destul de mult timp. Astfel, acum regasim, spre exemplu, un motor pe benzina in trei cilindri 1.0 de 105 cai putere. Tot din cauza normelor de poluare, Astra e acum cu pana la 200 kg mai usoara decat generatia precedenta, iar coeficientul aerodinamic este acum de numai 0.30.
Motoarele disponibile pe noua compacta nemteasca au puteri cuprinse intre 95 CP si 200 CP. Cele diesel sunt: 1.6 95CP; 1.6 110 CP; 1.6 136 CP si 1.6 160 CP, iar cele pe benzina sunt: 1.4 110 CP; 1.0 105 CP; 1.4 125 CP; 1.4 150 CP si 1.6 200 CP. Unele dintre aceste propulsoare au disponibila si varianta cu tehnologie Start/Stop, iar unitatile 1.0 benzina 105 CP, 1.4 benzina 150CP si 1.6 diesel 136CP au disponibila si o cutie automata cu 6 rapoarte.
La capitolul costuri noua Astra sta destul de bine, venind pe piata romaneasca cu preturi bune. O versiune de baza Selection cu motorul de 1.0 105 CP are un pret de pornire de 16.260 de euro cu TVA. In schimb, daca vrei dieselul de 136 CP si cutie automata impreuna cu echiparea Innovation si multe optionale, pretul ajunge in jurul sumei 26.000 de euro.
In concluzie, Opel Astra e o compacta complet noua, ce merita atentia noastra. Are un design placut, tehnologie de ultima generatie si cred ca este alegerea potrivita atat pantru un tanar, cat si pentru o familie.