MINI Cabrio, cel mai bun prieten într-o zi toridă
Într-o lume plină de contraste în care excentricul este apreciat, Mini se adaptează perfect, mai ceva ca o cireașă pe un tort delicios. Motivul principal pentru care se întâmplă asta este faptul că face mașini polivalente, ce afișează un zâmbet drăguț și, nu în ultimul rând, sunt cu adevărat #funtodrive. Ei bine, în virtutea temperaturilor crescute din ultima vreme, astăzi vorbim despre MINI Cabrio, varianta „de vară” a deja consacratului coupe.
Chiar dacă îi lipsește plafonul, design-ul cabrioletul poate fi comparat cu cel al fratelui său în două uși. În partea frontală, regăsim forma obișnuită de MINI, cu faruri rotunde și un ansamblu grilă-spoiler ce te duce cu gândul la un chip inocent. Caroseria a crescut în dimensiuni, iar design-ul a fost îmbunătățit prin linii mai elegante. De exemplu, capota a fost alungită și este mai plată. Ca orice decapotabilă veritabilă, acest MINI dispune de un soft-top cu acționare electrică, a cărui decapotare durează 15 secunde. Top-ul mai poate fi folosit și ca parasolar, în acest caz rămânând un spațiu de aproximativ 40 de centimetri pentru a permite aerului să pătrundă înăuntru.
Interiorul este dominat de forme rotunjite, ce își au apogeul în „farfuria” sistem de infotainment. Acesta este asemănător cu cel de pe BMW, însa vine cu o interfață ceva mai jucăușă, mai colorată. El integrează conectivitate Bluetooth, navigație și dispune de intrare USB și AUX. Toate funcțiile disponibile sunt controlate printr-un joystick, al cărui capac are și funcție de touchpad. Alte butoane interesante mai întâlnim și în partea de jos a bordului (sub cele care controlează climatizarea), ce au o formă inedită, inspirată de lumea avioanelor. Spațiul rămâne restrâns, portbagajul având o capacitate de încarcare de doar 215 litri cu mașina capotată. Pe lista de opționale, MINI-ul mai dispune și de head-up display, lumini ambientale și sistem audio Harman/Kardon.
Când vine vorba de un cabriolet, toată lumea se întreabă cât de sigură este mașina în cazul unui accident și mai ales a unei răsturnări. La acest capitol, sistemul invizibil anti-rostogolire reprezintă cea mai nouă inovație MINI. El este situat în partea din spate a centurilor de siguranță, mascat de ornamente negre și se activează automat în cazul în care apare o situație de urgență, pentru a proteja pasagerii. În afară de acesta, mai regăsim în lista de opționale o multitudine de sisteme de asistență a șoferului, dar și o tehnologie de protecție activă a pietonilor ce ridică capota pentru a mări spațiul de deformare în cazul coliziunii cu un trecător, astfel reducându-se forța impactului.
Pentru MINI Cabrio este disponibilă o gamă variată de motoare. Cea mai ieftină variantă de echipare-motorizare este One, urmată de Cooper, Cooper D, Cooper S și John Cooper Works. Cea mai mică sumă pe care o poți plăti pe un Cabriolet este 23.852,00 euro, însă recomandarea mea este să alegi o varianta MINI Cooper Cabrio, ce dispune de un motor pe benzină de 136 de cai putere ce face 0-100km/h în 8,8 secunde și consumă combinat 4,9l/100 km parcurși (după datele oficiale). El are un preț de pornire de 24.300,00 euro, acesta crescând direct proporțional cu opționalele adăugate pe mașină. Dacă iubești adrenalina poți alege una din variantele Cooper S sau John Cooper Works, care au 192 și respectiv 231 de cai putere. Important: toate motoarele în afara de cel de pe echiparea One dispun și de o cutie automată Steptronic cu 6 trepte.