Chiar dacă este cel mai europenizat de până acum, noul Mustang nu își pierde farmecul

În sfârșit am reușit! Am urcat într-un Ford Mustang, una dintre acele mașini ce îți stârnesc sentimente și te fac să-ți amintești de visurile tale. Desigur, acest lucru a fost posibil la un salon auto, dar eu sunt mulțumit pentru că am putut să o analizez și să îi fac câteva poze.

mustang-colaj

Voi fi subiectiv și voi spune că design-ul acestei mașini îmi place pur și simplu. Cred că la acest capitol Mustang nu dezamăgește aproape deloc, în realitate având un aspect foarte spectaculos. Toată „magia” se datorează proporțiilor (în special lățimii), dar și liniilor retro americănești. Partea frontală seamănă cu cea a altor mașini din gama Ford, însă calul nărăvaș de pe grilă îi trădează intențiile nu prea cuminți.

Capota este uriașă și inspiră sportivitate, mai ales prin cele două nervuri ce ies în evidență. Profilul are aproape aceeași formă ca al vechilor generații de Mustang, păstrându-se așadar tonul retro. Ce am observat sunt oglinzile retrovizoare mari, portierele la fel de mari, dar și muchiile ce încadrează frumos mânerele ușilor. Spatele va atrage multe priviri datorită agresivității pe care o emană cu ajutorul spoilerului interesant și a plasticului negru ce înconjoară stopurile.

Interiorul arată și el foarte bine, iar admirația mea se îndreaptă spre faptul că s-a păstrat spiritul american dar și accente din deja cunoscutele generații trecute. Materialele nu sunt tocmai excelente, dar dacă aș spune că asta contează aș pierde cu totul esența Mustang-ului. Totuși, la bord regăsim destul de multe tehnologii de ultimă oră, cum ar fi Ford SYNC 2 cu ecran tactil de 8 inch, sistemul audio Shaker Pro sau posibilitatea de a selecta moduri de condus. Spațiul interior, cel puțin pentru șofer și pasagerul din dreapta este mai generos decât m-am așteptat, la acest aspect având o contribuție importantă poziția joasă și confortabilă a scaunelor.

mustanginterior

Pentru a putea fi adaptat europenilor, noul Mustang a avut nevoie de schimbări tehnice. Așa că inginerii Ford au rigidizat caroseria, astfel reducând ruliul și îmbunătățind ținuta de drum, au pus o suspensie independentă, dar și o direcție ce promite a oferi un feedback bun în timpul deplasării. Cele două motorizări oferite sunt în antiteză, ele fiind adresate unor tipologii complet diferite de oameni. Unii vor să se bucure de sunetul și răspunsul unui V8 de 5.0 litri și 413 cai putere, iar alții de rafinamentul și de consumul mai scăzut de carburant al unui EcoBoost de 2.3 litri si 317 cai putere.

Ambele unități accelerează rapid, V8-ul având nevoie de 4,8 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100km/h (250km/h viteză maximă; 13,6 consum mediu), iar EcoBoost-ul de 5,8 secunde (233 km/h viteză maximă; 8,2 consum mediu). Pentru fiecare motor există o transmisie manuală, dar și una automată SelectShift, ambele având 6 trepte de viteză.

Cât despre prețuri, acestea nu sunt deloc mari când ne gândim ce înseamnă și ce oferă Ford Mustang. Pentru motorul 2.3 EcoBoost ele încep de la 37.250 de euro, iar pentru motorul 5.0 V8 ele încep de la 42.250. Cutia automată adaugă 2.000 de euro la fiecare dintre sumele de mai sus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *