Noul Jaguar F-Pace, prima felină englezească din segmentul SUV-urilor

În ultima vreme a existat o cerere tot mai masivă de SUV-uri, așa că marii producători s-au sesizat. Cum Audi, BMW, Mercedes sau Porsche aveau deja acest tip de autovehicul în gamă, acum a venit rândul lui Jaguar să lanseze un model ce poate, teoretic, să îmbine utilul cu capabilitățile în off-road. Așa s-a născut F-Pace, o mașină practică, sigură și performantă. Noul SUV Jaguar împarte aceeași platformă din aluminiu cu XE și XF. De aceea, el nu concurează cu X5, Q7 sau GLE, ci cu modelele mai mici: X3, Q5, GLC și Macan.

Design-ul noului SUV Jaguar este special. Cu o înfățișare așa de agresivă și o ”privire” de felină, F-Pace nu are cum să nu iasă în evidență. Partea frontală este atletică, atrăgându-ți atenția grila uriașă, farurile cu LED, dar și capota impunătoare. În lateral facem cunostință cu silueta sa fluidă, dar și cu aspectul dinamic, iar spatele continuă linia cu blocuri optice alungite și cu un spoiler interesant. Datorită formei caroseriei, F-Pace are un coeficient aerodinamic scăzut, de numai 0,34.

 jag3

Interiorul este elegant și seamănă foarte bine cu cel al modelului XE. Regăsim o gamă variată de tapițerii din piele de bună calitate, multe materiale premium, dar și ornamente cu aspect modern și rafinat. Un lucru care îmi place este faptul că îți poți personaliza habitaclul după bunul plac, alegând din multiplele opțiuni și culori disponibile. Spre exemplu, pentru sporirea confortului poți alege iluminarea ambientală în 10 culori sau unul dintre plafoanele panoramice din sticlă.

La capitolul tehnologie, noul Jaguar nu stă deloc rău. El dispune de o mulțime de sisteme avansate de asistență a șoferului, asistență la parcare, dar și 2 sisteme multimedia: unul standard (INCONTROL TOUCH) cu ecran de 8 inch și unul opțional (INCONTROL TOUCH PRO) cu ecran de 10,2 inch, instrumente de bord digitale cu afișaj de 12,3 inch și sistem audio MERIDIAN cu 11 difuzoare (380 W) sau 17 difuzoare (825 W). În afară de acestea, mai există și un head-up display, dar și un sistem numit ACTIVITY KEY, ce este de fapt o brățara rezistentă și impermeabilă ce poate fi purtată peste tot, nefiind nevoie sa lăsați cheia convențională în alta parte decât în vehicul.

 jag4

Fiind un SUV serios, lui F-Pace nu i-a fost neglijată partea practică. El oferă spațiu suficient pentru 5 pasageri, o banchetă care rabatată duce volumul util de încarcare de la 650 de litri la 1.740 de litri, o podea reversibilă în portbagaj (pe o parte e acoperită cu mocheta, pe cealalta cu o suprafata cauciucată), dar și un hayon acționat prin gesturi.

Cel mai ieftin motor disponibil este 20d AWD de 180 de cai putere, cuplat la o transmisie manuală, ce costă de la 46.320 euro. Acesta atinge 100 km/h în 8,7 secunde și are un consum mediu declarat de 5,2l/100 km. Pentru 2.520 de euro în plus capeți varianta cu transmisie automată în 8 rapoarte, ce nu schimbă performanțele motorului. Următoarea unitate din gamă este tot un diesel: 30d AWD de 300 de cai putere, ce vine numai împreună cu transmisia automată și face 0-100km/h în 6,2 secunde. El are un preț de pornire de 59.160 de euro. Urmează o benzinară supraalimentată de 340 de cai putere ce atinge 100km/h în 5,8 secunde. Prețul minim al acesteia este cu doar 1.440 de euro mai mare decât la 30d AWD. A mai rămas doar o versiune specială S ce echipează un motor pe benzină de 380 de cai putere, acesta atingând 100km/h în 5,5 secunde. Prețul ei este de 76.920 de euro. Cât despre celelalte motoare, ele sunt oferite cu câte patru variante de echipare fiecare: Pure, Prestige, R-Sport și Portfolio (în ordinea crescătoare a prețurilor).    

Sursa foto: www.jaguar.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *