Impresiile mele despre BMW I8 » Cea mai #funtodrive mașină hibridă costă cât o vilă de la periferia capitalei
Să „petreci timp” cu un BMW I8 este ca și cum ai gusta dintr-un platou apetisant; un platou pe care sunt așezate numai delicatese din lumea auto a viitorului. Chiar dacă eu consider ca Tesla este ingredientul principal al acestui „ospăț” (vezi Model 3, un automobil care poate revoluționa industria), BMW I8 este condimentul care îți poate aduce zâmbetul pe buze. Este o mașină specială, care arată foarte bine, atrage priviri și se conduce nemaipomenit. Nu te-am convins? Atunci, haide s-o luăm la bani mărunți!
Prima oprire: BMW Museum
Eu am văzut pentru prima data un BMW I8 la Muzeul BMW din Munchen în vara anului 2014. La momentul acela, mi s-a părut o mașină spectaculoasă, impresionantă, chiar dacă nu știam nimic despre ea. Pur și simplu, aspectul ei de OZN și faptul că are un sistem de propulsie revoluționar m-au pus pe gânduri și m-au făcut să-mi cumpăr o machetă de la magazinul muzeului. Evident, pe albastru… Totuși, oare de ce nu găsesc varianta asta de culoare în configurator?
Vis frumos
Design-ul exterior al lui I8 este fantastic și, după cum am mai precizat, atrage atenția tuturor oamenilor. Bavarezul are un aspect care îți stârnește emoții și îți pune la încercare sentimentele. Este spectaculos – din toate punctele de vedere – și îți poate provoca reacții adverse, cum este visatul frumos. Dar, ai grijă ca în visul tău să nu ajungă și prețul lui I8, deoarece acesta este echivalent cu prețul unei vile decente de la periferia capitalei.
Continuând discuția despre design-ul exterior, prima impresie pe care ți-o poate lăsa BMW I8 este aceea că arată ca un mic OZN. Sau ca și cum un OZN l-ar fi adus pe Pământ de pe o altă planetă sau chiar din viitor. Prea multe povești, niciuna adevărată. Totuși, designerii BMW au făcut o treabă foarte bună, iar acele câteva elemente avangardiste: blocurile optice față (cu laser, frate!), aripile spate și jantele îl fac pe I8 să arate ultramodern.
Ultramodern
Ultramodern, ultramodern, ultramodern. Aceasta este cea mai bună descriere pe care i-o poți face lui BMW I8, inclusiv atunci când vorbești despre interiorul mașinii. Acesta dispune de un design foarte minimalist, de materiale premium (inclusiv în părțile inferioare ale bordului) și de finisaje foarte bune. Atunci când configurezi mașina, ai de ales între 4 versiuni de interior, care modifică culori, materiale și diferite elemente de design. Prima dintre ele se numește Nesco și nu costa nimic, a doua Carpo și costă 1.750 de euro, a treia Carpo, în gri Carum Spice și costă 2.550 de euro, iar ultima, dar și cea mai interesantă, Halo, care costă 2.950 de euro.
Pentru o mașină sport, interiorul lui I8 este destul de practic. Există câteva spații de depozitare în consola centrală, în care încap câteva marunțișuri, portofel, smartphone, un cup-holder între scaunele din față și alte două între locurile spate. Atenție, deoarece ușile lui I8 au deschidere verticală, altminteri foarte spectaculoasă, în uși nu există spații de depozitare. Mai departe, portbagajul dispune de o capacitate de 154 de litri (puțin mai mare decât la o Mazda MX-5, spre exemplu), iar pe locurile din spate pot sta doi adulți, însă călătoria nu va fi foarte confortabilă pentru ei.
Cele mai interesante opțiuni
Fiind o mașină atât de avansată, BMW I8 dispune de o mulțime de echipamente și tehnologii. Pe lângă lucrurile pe care le gasești în mod obișnuit la BMW (la un Seria 3, spre exemplu), mai sunt și o serie de opțiuni interesante. Am selctat trei dintre ele:
- „Distracția” începe încă de la exterior deoarece aici sunt disponibile optional faruri cu tehnologie laser. Acestea arată remarcabil și au două mari avantaje: măresc faza lungă și consumă mai puțină energie decât cele convenționale. Preț opțiune – 6.300 de euro.
- Cheia BMW cu display este o altă opțiune care merită atenția noastră. Probabil una dintre cele mai interesante modele de chei din industria auto, aceasta seamănă cu un telefon mobil și îți permite să verifici statusul mașinii – uși, autonomie etc.
- Pachetul BMW i Pure Impulse include mai multe opționale, dar și un card – Cardul BMW i Pure Impulse. Cu ajutorul lui aveți acces la un program de privilegii și evenimente de clasă mondială de pe tot globul: programul BMW i Pure Impulse Experience.
„Automobilul sport redefinit” este o bestie pe 4 roți
Având în gamă un automobil atât de avansat, cei de la BMW apelează la multe superlative atunci când vorbesc despre conceptul și modul în care se conduce I8. O scurtă escapada pe site-ul producatorului îți poate dezvălui faptul ca I8 este „automobilul sport redefinit”, iar el îți poate oferi „plăcerea de a conduce a viitorului”. Da, acestea pot fi considerate mici exagerări, însă BMW I8 este o adevarată bestie pe 4 roți. În plus, el dispune și de un sistem de propulsie revoluționar.
0-100 de km/h în 4,4 secunde și o viteză maximă de 250 de km/h (120 de km/h in mod electric). Acestea sunt performanțele sistemului special de propulsie de la BMW, un hibrid plug-in, cu tehnologie BMW eDrive și cu un motor de 1.5 litri TwinPower Turbo în 3 clilindri de 231 cai putere, care împreună cu cele două motoare electrice dezvoltă 362 de cai putere. Chiar dacă are o dinamică impresionantă, I8 consumă, în teorie, doar 2,1 litri la 100 de kilometri parcurși (consum mediu declarat). De asemenea, autonomia declarată al lui I8 în modul electric este de 37 de kilometri (25-35 de kilometri în condiții reale), emisiile de Co2 sunt de 49 g/km, iar o încarcăre a bateriei până la 80% la un BMW Wallbox durează 2 ore.
O sută treizeci și șapte. De mii. De euro. Și câteva concluzii…
Nu e premiul la loto, e prețul standard al lui BMW I8 – 137.504 €. Desigur, la el mai poți adăuga banii pe opționale (chiar dacă echiparea standard e destul de bogată), iar suma pe care va trebui să o plătești se află în jurul a 150.000 de euro. Un preț mare care, după cum am mai spus, poate fi echivalat cu cel al unei vile mai mult decât decente. Dacă îți permiți, I8 merită fiecare centime deoarece arată și se conduce senzațional, te face să te simți special și, în plus, consumă puțin, iar în oraș poți merge 100% electric. Știu, e puțin ciudat pentru un supercar, dar de ce să-l privim pe I8 ca pe un supercar? El e automobilul tau hibrid super–sport, care te scoate din anonimat și îți schimbă total modul de viață. Altceva față de un Porsche sau un Ferrari…
Desigur, am configurat și eu un BMW I8 aici.
Ce facem cu infrastructura?
100.000 de mașini electrice se preconizează în Programul de Guvernare că vor circula pe străzile din România în 2020. Pentru ca acest lucru să se realizeze avem nevoie de o mulțime de prize de încărcare. Câte avem acum? Puțin peste 100. Insuficient! Totuși, relatează stirileprotv.ro, un deputat liberal a depus zilele trecute în Parlament un proiect de lege prin care autoritățile administrației publice din localitățile cu peste 100.000 de locuitori ar putea fi obligate să construiască minimum 5 stații de încărcare a mașinilor electrice. Conform proiectului, în Bucuresti ar trebui construite 60 de astfel de stații (la momentul actual sunt în jur de 50). O inițiativă bună, care ar îmbunătăți situația infrastructurii.
În alte știri, avem vești bune! Conform automarket.ro, vânzările de mașini electrice și hibride au crescut considerabil, astfel în primele 7 luni ale anului s-au vândut 1.237 de unități. Față de aceeași perioadă a anului trecut, vorbim de o creștere de 210%. Bonusurile de la stat chiar au efectul dorit! Că tot am vorbim de I8, BMW conduce topul vânzărilor de mașini electrice și plug-in hybrid cu 46 de unități vândute.