Am analizat interiorul modelului Volkswagen T-Roc: simplu, plăcut și ergonomic, fără să exceleze la materiale
Mai ales în contextul unui trafic din ce în ce mai aglomerat și a deplasărilor tot mai dese și tot mai lungi pe care oamenii le fac cu automobilele personale, interiorul unei mașini devine locul în care majoritatea persoanelor își petrece o bună parte din viață. De aceea, el reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte pe care un cumpărător le are în vedere atunci când achiziționează un automobil.
Pentru aceasta analiză a interiorului am ales un crossover compact, ce va circula majoritatea timpului prin oraș. Este vorba despre Volkswagen T-Roc, o mașină completă, spațioasă și capabilă să răspundă cerințelor unei familii moderne. Oferă un pachet ce se întinde pe o plajă foarte largă de prețuri – de la 17.089 de euro, cât costă versiunea de bază, până la peste 30.000 de de euro, cât ajunge să plătească posesorul unei versiuni în echipare de top.
Volkswagen T-Roc
Fiind una dintre cele mai costisitoare alternative din segment, așteptările mele cu privire la interiorul modelului german erau crescute. Astfel, toate semnele prevesteau un design asemănător cu cel al noului Polo, însă și un nivel de calitate similar cu cel regăsit în Golf.
Dacă design-ul se inspiră din citadina de clasă mică, fiind simplu și plăcut, materialele nu se ridică la așteptări. În pofida prețului destul de piperat, atât pe bord, cât și pe fețele de uși, în zonele de contact, nu am regăsit plastice moi sau prea plăcute la atingere, asta deși mașina analizată era una foarte bine echipată. Într-adevăr, volanul și schimbătorul de viteze sunt îmbrăcate în piele, construcția bordului este solidă, iar plasticele au o textură corectă, însă pretențiile mașinii impuneau un interior mai rafinat sau cel puțin la fel de agreabil precum cel al ”fratelui” său din clasa compactă.
Respectând clișeul mașinilor germane, T-Roc excelează la capitolul ergonomie. Toate controalele sunt aranjate logic, se află la îndemână și sunt ușor de acționat. Butoanele par durabile și sunt destul de plăcute la atingere, așa cum ne-au obișnuit cei de la Volkswagen. La fel de logic organizate sunt și funcțiile sistemului de infotainment, care are o poziție înaltă, fiind încadrat între gurile de ventilație. Totodată, acesta este și unul dintre cele mai bune sisteme din această clasă, fiind ușor de folosit și dispunând de un ecran de 8 inch pentru versiunile medii și superioare de echipare.
Dotările disponibile pentru Volkswagen T-Roc sunt destul de variate. Cei care aleg versiunea BASE, ce are un preț de pornire de 17.089 de euro, au parte în standard de aer condiționat, conectivitate Bluetooth, lane assist, pedestrian monitoring, lumini de zi cu LED și blocuri optice spate cu LED. În echiparea de top, SPORT, la dotările standard se adaugă volan multifuncțional îmbrăcat în piele, faruri LED, Active Info Display, Adaptive Cruise Control ACC și Front Assist, Radio „Composition Media” și Park Pilot. Trebuie menționat faptul că printre opțiuni se află și sistemele de protecție, care fac din T-Roc una dintre cele mai sigure mașini din segment, obținând un scor de 5 stele în testele de impact EuroNCAP.
Desigur, configuratorul este foarte darnic cu doritorii de opționale. Hayonul cu acționare electrică, Blind Spot Plus și Rear Traffic Alert, sistemul de navigație, suspensia adoptivă sau trapa panoramică acționată electric sunt doar câteva dintre dotările ce pot fi bifate facultativ de un viitor posesor, însă atenție! – acestea pot determina dublarea prețului de bază al mașinii.
Cât despre spațiul de la interior, acesta este unul dintre cele mai generoase din segment. Pasagerii au parte de scaune confortabile, bancheta din spate poate acomoda 3 adulți, iar portbagajul are o deschidere amplă, poate fi încărcat ușor și are un volum de 445 de litri. Spațiile de depozitare din habitaclu sunt, de asemenea, numeroase și încăpătoare: există câte un cup-holder în fiecare ușă, un spațiu în consola centrală, ce dispune și de încărcare wireless pentru telefonul mobil, un loc destul de adânc în cotiera din față, dar și un cup-holder ajustabil în cotiera din spate.
În concluzie, Volkswagen a pus în valoare la interiorul noului T-Roc cele mai importante atu-uri ale majorității modelelor sale. A creat un habitaclu ergonomic, confortabil, destul de arătos și spațios, dar și corect tehnologizat. Nu s-a complicat cu alte ”artificii”, nu a adus gadget-uri sau opțiuni nemaivăzute, nu a ales decât drumul bătătorit, datorită căruia a câștigat încrederea clienților până acum. Cu siguranță, a și acționat defectuos, mai ales atunci când ne referim la materialele folosite sau la design-ul parcă prea-banal atunci când ne uităm la concurență. Însă, până la urmă, a reușit să pună în lumina reflectoarelor un pachet complet, bun pentru familiști, dar la un preț caracteristic mai degrabă reprezentanților ”nobili” ai segmentului. La peste 30.000 de euro, T-Roc se află deja în zona premium, unde nu se ridică la nivelul competitorilor de la Mini, Jeep sau Audi. În plus, intră și în zona lui Tiguan, o mașină mai mare pe care mulți clienți o vor prefera, probabil, în detrimentul lui T-Roc.