Tot ce trebuie să știi despre primul model electric românesc, conceptul pre-serie Dacia Spring
Dacia este gata să înceapă un nou capitol. Producătorul din Mioveni a prezentat conceptul primei sale mașini electrice, Dacia Spring, prin intermediul paginii oficiale de Facebook. Prezentarea urma să aibă loc în cadrul Salonului auto de la Geneva, însă acesta a fost anulat din cauza pandemiei de coronavirus. Noul model rămâne fidel valorilor producătorului, astfel Dacia Spring va fi ”cea mai ieftină mașină electrică din Europa”.
Conceptul prezentat în data de 3 martie prefigurează o mașină de oraș cu 5 uși, 100% electrică, care va fi bazată pe Renault City K-ZE, model destinat pieței din China. Dacia promite pentru Spring o autonomie de aproximativ 200 de kilometri în ciclul de testare WLTP, iar prețul se preconizează a fi în jurul sumei de 20.000 de euro.
Conceptul dispune de un aspect de SUV, subliniat de garda la sol înălțată. Caroseria de culoare gri închis, cu elemente decorative portocalii fluorescente, beneficiază de protecții laterale și de scuturi integrate în barele față și spate. În partea frontală, farurile full-LED sunt divizate în două niveluri: o linie orizontală în partea superioară și o serie de elemente grafice integrate în bara de protecție. În spate, cele 4 blocuri optice, de asemenea 100% LED, formează un dublu Y, anunțând viitoarea semnătură de lumini a modelelor Dacia.
Dimensiunile compacte, motorul 100% electric și autonomia bateriei fac din viitorul Spring un vehicul adaptat utilizării cotidiene în mediul urban. Dacia spune că cele mai importante avantaje ale mașinii vor fi manevrabilitatea, rularea silențioasă, robustețea, emisiile zero și costurile reduse de întreținere, astfel că va reprezenta probabil o soluție optimă pentru flotele serviciilor de car-sharing și ride-sharing.
Dacă ținem cont de motorizarea oferită pe Renault City K-ZE, putem presupune că aceasta va fi utilizată și pentru modelul de serie Dacia Spring. Astfel, sub capotă, mașina disponibilă în China dispune de un motor electric de 45 de cai putere, cu un cuplu de 125 Nm. Energia vine de la o baterie litiu-ion cu o capacitate de 26,8 kWh, ce asigură o autonomie de 270 de kilometri în ciclul NEDC. Viteza maximă a mașinii electrice low-cost este de 105 km/h, aceasta având o greutate de 921 de kilograme și un portbagaj de 300 de litri.
Versiunea de serie a conceptului Dacia Spring va fi lansată pe piață în prima jumătate a anului 2021. Este de așteptat ca aceasta să păstreze cele mai multe caracteristici de design ale conceptului.