Kia Niro nu epatează, însă are câteva atuuri care o transformă într-una dintre cele mai interesante mașini hibride de pe piață

Kia Niro este una dintre cele mai interesante mașini hibride de pe piața. Are dimensiuni similare cu cele ale lui Sportage și intră în lupta mașinilor ecologice cu aspirații înalte, având ca țintă principală acapararea unui procent semnificativ din vânzările de automobile hibride. Din punct de vedere al design-ului, Niro nu impresionează, având un aspect, după părerea mea, destul de conservator. Totuși, scopul ei nu este să epateze, ci să te ducă din punctul A în punctul B cu un consum cât mai mic și fără să polueze prea mult mediul înconjurător, lucruri la care chiar se pricepe. Am analizat-o îndeaproape și am adunat aici principalele ei atuuri și defecte.

kia-niro-3

Soluție tehnică aparte

Cel mai important lucru la o mașină hibridă este ceea ce ascunde sub capotă sau chiar sub… banchetă. Ei bine, sub capotă, KIA Niro adăpostește un ansamblu format dintr-un motor pe benzină de 105 cai putere și unul electric de 44 de cai putere, împreună dezvoltând 141 de cai putere. Acest propulsor este cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj și șase trepte, neobișnuit pentru automobilele de acest tip, care dispun de obicei doar de cutie CVT. Noul crossover KIA nu este un hibrid plug-in, ci unul clasic. Ceea ce înseamnă că pachetul de baterii de 1,56 kWh, ascuns sub banchetă, se încarcă cu ajutorul unui sistem de recuperare a energiei la decelerare. Singurul dezavantaj al acestui tip de hibrid este faptul că nu poate rula foarte mult în modul full-electric, motorul electric fiind utilizat în special atunci când mașina pornește sau rulează cu viteze reduse.

Cât de economică este Kia Niro?

La capitolul consum de combustibil, trebuie sa știi că producătorul sud-coreean declară un consum mediu de 3,8 litri/100 km. Totuși, la finele anului trecut, KIA Niro a obținut o performanța și mai mare. Pe parcursul unui traseu de 6000 de kilometri (de la Los Angeles la New York) crossover-ul a consumat doar 3,07 litri/100km, devenind cel mai economic hibrid din lume. Pentru tot traseul au fost necesare 4,1 plinuri de benzină, iar vicepreședintele KIA America, Orth Hendrick, spunea atunci, potrivit Automarket.ro: „Suntem extrem de mulțumiți de performanța record a lui Niro. Am vrut să construim un vehicul care să ofere o utilitate reala, să arate bine și să aibă un consum fantastic, iar stabilirea recordului oficial confirmă performanța noastră. Prin comparație, principalul competitor, Toyota C-HR, are un consum declarat similar, 3,9 litri/100 km.

kia-niro-4

Celelalte date tehnice ale Kia Niro nu sunt foarte diferite față de cele ale unui crossover obișnuit. Accelerația de la 0 la 100 km/h se face în 11,5 secunde, viteza maximă este de 162 km/h, iar emisiile de CO2 sunt scăzute – 88g/km.

Un design neobișnuit de… obișnuit

După cum am precizat, cel puțin deocamdată, principalul rival pentru Niro vine din Japonia. Este vorba de Toyota C-HR, o mașină cu un design exterior cu totul și cu totul ieșit din tipar, care atrage priviri oriunde se află. Kia, în schimb, a ales să mizeze pe o altă carte atunci când a realizat design-ul crossover-ului ei hibrid, cea a înfățișării convenționale. Acest lucru poate fi privit bine de către clienți deoarece, până la urmă, mașinile electrice și hibride trebuie să devină apariții obișnuite pe străzile oricărui oraș.

În ciuda faptului că nu iese în evidență, KIA Niro nu este o mașină urâtă. Chiar dacă nu are design-ul modern al unui Civic sau eleganța unui S-Class, crossover-ul corean are destule atuuri la acest capitol. Spre exemplu, are un aspect plăcut, simpatic, cu muchii fluide, la fel ca toate modelele Kia. Mai mult, are multe ornamente cromate, dar și blocuri optice mici și alungite, elemente ce completează foarte bine ansamblul exterior.

niro-interior

Interior calitativ, peste așteptări

În ultimul timp, mărcile coreene, Hyundai și Kia, au crescut mult la capitolul calitate (am văzut acest lucru la Hyundai Tucson, dar și la alte modele noi din gamă). În ciuda acestui fapt, interiorul lui Niro mi-a depășit puțin așteptările. Bordul te întâmpină cu un plastic moale, plăcut la atingere, iar toate elementele interiorului sunt realizate cu o atenție crescută la detalii. Chiar și plasticele din partea inferioară a bordului par durabile, iar comenzile climatizării și ale sistemului multimedia sunt așezate ergonomic și bine delimitate în „insule” de plastic lucios. Cât despre partea de infotainment, aici este disponibil un sistem cu ecran de 7 inch, navigație și compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto (în premieră la Kia). Sunetul de bună calitate este asigurat de un sistem JBL, cu 8 difuzoare și un amplificator extern de 320 wați.

Spațiul interior este generos, la fel ca la orice crossover, nefiind afectat de prezența bateriilor. Bancheta din spate poate acomoda fără probleme trei adulți, spațiul la picioare fiind destul de amplu. Portbagajul este decent, având o capacitate de 427 de litri, însă prin rabatarea banchetei se poate obține o suprafață de încărcare plană destul de mare. În habitaclu există suficiente spații de depozitare utile: în uși, în cotieră și în consola centrală, unde există o suprafață cauciucată care are rol de încărcător wireless pentru telefoanele mobile compatibile.

kia-niro

Prețuri și concluzii

Pentru Niro există două niveluri de echipare: CLASSIC, cu un preț de listă de 23.788 euro și COMFORT, cu un preț de listă de 25.264 euro. Ambele niveluri de echipare au multe opțiuni în standard, cum ar fi: pentru echiparea CLASSIC: climatronic, airbag pentru genunchi, lumini de zi cu LED, pilot automat cu limitator de viteză și pentru echiparea COMFORT: sistem de păstrare a benzii de rulare și navigație. Față de Toyota C-HR, principalul competitor, Kia Niro este mai ieftină cu aproximativ 200 de euro în echiparea de bază.

Pentru a concluziona, Kia Niro este, cu adevarat, una dintre cele mai interesante mașini hibride de pe piață. Intră în lupta tot mai crâncenă a crossover-elor cu un preț de achiziție bun pentru o echipare mai mult decât decentă, dar și cu cel mai mare atu al ei, consumul mic de carburant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *